Serà una jornada lúdica que començarà a les 10 del matí amb una xerrada sobre l’ús del plàstic a les nostres vides a càrrec de la formadora Berta Garriga (@arrelsvoladores). Seguidament, les persones que ho desitgin podran realitzar un plogging entre vinyes seguint diferents rutes proposades del celler.
Recordem que el plogging és una modalitat esportiva sorgida a Suècia i que consisteix en caminar o córrer al mateix temps que es recullen deixalles que es van trobant pel camí. És una conjunció entre jogging (córrer en anglès) i plocka upp (recollir en suec). Aquesta activitat està emmarcada dins la Setmana Europea de la Prevenció de Residus sota el lema Let’s Clean Up Europe.
El plàstic i les nostres vides
Un dels objectius de la jornada d’enguany és conscienciar la gent sobre la problemàtica dels plàstics en el nostre dia a dia. La penedesenca Berta Garriga, formadora i divulgadora ambiental, ha preparat un taller que ens farà adonar de com n’és de present el plàstic a la nostra vida i com podem evitar-ne el seu ús, tot proposant alternatives i noves maneres de consum.
Per tal d’adaptar-nos a les noves mesures de seguretat, la xerrada es farà al jardí del celler complint amb les distàncies i amb mascareta, mentre que el plogging es farà per lliure i cada grup o unitat familiar podran seguir una ruta diferent. Al final de la Jornada al celler farem una recopilació dels residus trobats i hi haurà premis per les deixalles més curioses.
El winebar d’Albet i Noya estarà obert durant tota la jornada .
La inscripció a la jornada té un cost de 10 euros per persona i inclou el taller, una bossa de plogging i una degustació de vi. Pels nens, l’entrada és gratuïta. Places limitades a 25 persones. Inscripcions a la web d’Albet i Noya.